Data Recovery vejledning
Registrering
Start med at registrere din opgave ved at
klikke her og udfyld dine kontakt oplysninger og informationerne om din opgave.
Alt hvad du kan oplyse om hvordan fejlen er opstået eller hvad der evt. er forsøgt for at afhjælpe fejlen er meget vigtigt i forbindelse med fejlfindingen.
Der sendes automatisk en kopi af din registrering til din email.
Forsendelse eller indlevering
Hvis du sender din harddisk så pak den forsvarligt ind. Gerne i en antistatisk poste, en boblekuvert og til sidst i en passende papkasse. Jeg anbefaler at du sender din opgave som pakke, så er der mulighed for at tracke din forsendelse. En harddisk der ikke er i drift, og pakket forsvarligt ind - tåler fint en forsendelse med Post Danmark eller anden operatør.
Resultatet af analysen
Når din opgave er modtaget og undersøgt bliver du kontaktet pr. email eller telefon. Under registrering vælger du hvordan du foretrækker at blive kontaktet.
Du får oplyst resultatet af analysen samt 3 priser på at få reddet data. Slow, Normal eller Express.
Det er nu op til dig om data er prisen værd, samt hvor hurtigt du ønsker data reddet.
Hvis data ikke er prisen værd
Så kan du vælge om du ønsker enheden sendt retur vedlagt en faktura på 75,- kr. til at dække forsendelsen.
Ønsker du ikke enheden retur kan den destrueres uden beregning.
Når data er reddet
Når alle data er sikret får du besked og vi skal have fundet ud af hvordan du ønsker at få dine data returneret.
Du bliver tilbudt en ny ekstern USB3 harddisk eller en USB stick afhængigt af størrelsen på dine data.
De aktuelle priser på nye USB 3 harddisk kan du finde på prislisten
KLIK HER
Har du selv en disk liggende du øsker at benytte til at få data retur på, så er det fint - send den bare med.
Om du ønsker data sendt retur eller selv afhenter bestemmer du. Digitalsupport opbevarer en sikkerhedskopi af de reddede data samt det defekte medie indtil din kopi er sikret.
Fortrolighed
Alle data behandles fortroligt, og håndteres i virtuelt beskyttet miljø for at undgå dataforurening, isoleret fra internettet. Efter ønske kan data returneres krypteret.
Kan alle data reddes ?
Der opstå medieskader i en disk der hindrer dataredning. Typisk opstår de mest alvorlige skader på diske der har været tabt eller på anden måde udsat for fysisk påvirkning. Hvis en sådan skadet disk efterfølgende startes er der risiko for medieskader der bogstaveligt "skraber" data af mediet. Se billederne nederst på siden.
Hvis det viser sig at ikke alle data kan reddes, fremsendes der en filliste til godkendelse. Kan listen ikke godkendes, betales der ikke. Digitalsupport har en høj succesrate ved recovery af hard disk og data gendannelse.
No cure - no pay er din garanti for ikke at skulle betale for ligegyldige system filer, er de data du savner ikke reddet - så betaler du ikke.
Hvor lang tid tager det ?
Du vælger selv hvor hurtigt du ønsker din opgave udført. I det uforpligtende tilbud du modtager vil der være 3 valgmuligheder.
Express 24/7 til data er reddet, Normal 5 hverdage og Slow 10 til 20 hverdage.
Er der tale om en express sag arbejdes der 24/7 indtil opgaven er klaret.
Hvis der skal fremskaffes en identisk disk der anvendes som reservedel kan der gå yderligere tid, p.t. er mit doner lager på godt 3.500 diske.
Igen hvis der er tale om en express sag, kan en doner disk for det meste skaffes i løbet af 24 timer, mod at fragtprisen øges.
Betaling
Der fremsendes faktura på det aftalte beløb med betalingsbetingelser på 5 dage. Så kan du kontrollere resultatet og betale via netbank.