Skip to main content

Dataredning i Danmark

Din disk sendes ikke til udlandet og videregives ikke til 3. part. Alle harddisk reparationer og dataredninger udføres på eget lab i Kolding. Book tid og kik forbi med din disk til gratis analyse. Få den evt. undersøgt harddisken eller SSD disken mens du venter.

Redder data fra næsten alt

Harddisk typer SATA USB - IDE - SAS
SSD diske - NAS servere
RAID rekonstruktion 
USB stik og Memorykort

os logo

Express cleanroom recovery

Express clean room recovery



Data Recovery vejledning

Registrering

Start med at registrere din data recovery opgave her, udfyld dine kontakt oplysninger og informationerne om din enhed.
Alt hvad du kan oplyse om hvordan fejlen er opstået eller hvad der evt. er forsøgt for at afhjælpe fejlen er meget vigtigt i forbindelse med fejlfindingen.
Der sendes automatisk en kopi af det indtastede til den email adresse der angives.

Forsendelse eller indlevering

Hvis du sender din harddisk, SSD, memory, RAID eller NAS så pak den forsvarligt ind. Gerne i en pose eller boblekuvert og til sidst i en passende papkasse. Jeg anbefaler at du sender din opgave som pakke, så er der mulighed for at spore din forsendelse. En disk eller enhed der er pakket forsvarligt ind, tåler fint en forsendelse med Post Nord, GLS eller anden operatør.

Du er også velkommen til at indelevere din enhed og få den undersøgt mens du venter. Du skal blot aftale tidspunkt på forhånd.

Hvis data ikke er prisen værd

Så kan du vælge om du ønsker enheden sendt retur for 75,- kr. Du er også velkommen til selv at afhente enheden uden beregning.
Ønsker du ikke enheden retur, destrueres den uden beregning.

Når data er reddet

Når data reddet, fremsendes der en detalieret filliste til din godkendelse. Hvis resultatet godkendes skal der også vælges en disk til returnering af data, priser og størrelser kan ses her: Nye diske til salg
Har du selv en tom disk liggende du øsker at benytte til at få genskabte data retur på, så er det fint - send den bare med.
Ved mindre data mængder eller express data recovery kan data leveres via password beskyttet download.
Om genskabte data sendes retur eller afhentes, der opbevares altid en sikkerhedskopi i 14 dage, med mindre andet er aftalt på skrift.

Betaling

Faktura på det aftalte beløb fremsendes pr. e-mail, når resultatet er godkendt. Ønskes data sendt retur, afsendes pakken første hverdag efter betaling er modtaget. Ved afhentning betales faktura inden eller under afhentning. Det kan betales via netbank eller MobilePay.

Fortrolighed

Alle data og enheder behandles fortroligt og håndteres i beskyttet miljø for at undgå dataforurening, selvfølgelig isoleret fra internettet.
Ingen informationer eller data videregives til 3. part.  Efter ønske kan genskabte data returneres krypteret.
Ingen filer åbnes eller gennemses af Digitalsupport, med mindre andet er aftalt på skrift.

Kan alle data reddes ?

I harddiske kan der kan opstå medieskader som hindrer dataredning. Typisk opstår de mest alvorlige skader på diske der har været tabt eller på anden måde udsat for fysisk påvirkning. Hvis en sådan skadet disk efterfølgende tilsluttes, er der risiko for medieskader, der bogstaveligt "skraber" data af mediet. Se billederne nederst på siden. I SSD diske og andre typer NAND hukommelser, kan en memory chip være så beskadiet, at den ikke kan læses.  I Sådanne tilfælde er dataredning desværre ikke en mulighed.

Hvis det viser sig at ikke alle data kan reddes, fremsendes der altid filliste til godkendelse. Kan listen ikke godkendes, betales der ikke for dataredning. Digitalsupport har en høj succesrate for data recovery og data gendannelse.

No cure - no pay er din garanti for ikke at skulle betale for ligegyldige system filer, er de data du savner ikke reddet - så betaler du ikke.

Hvor lang tid tager det ?

Du vælger selv hvor hurtigt du ønsker din data recovery udført. I det uforpligtende tilbud du modtager, vil der være 3 valgmuligheder.
Express 24/7 til data er reddet, Normal 5 hverdage og Slow hvor en dataredning typisk tager 10 hverdage.

Er der tale om en express data recovery så arbejdes der 24/7 indtil opgaven er klaret.
Hvis der skal fremskaffes en identisk disk der anvendes som reservedel kan der gå yderligere tid, p.t. er mit doner lager på godt 6.500 diske.
Igen hvis der er tale om en express data recovery, kan en doner disk for det meste skaffes i løbet af 24 timer.

Digitalsupport
Alpedalsvej 76
DK-6000 Kolding

Telefon: 2373 2616
Alle hverdage fra 8:00 til 16:00

Data recovery og dataredning

  • Professionel data recovery
  • Gratis express analyse for alle
  • No cure - No pay garanti
  • Vælg mellem 3 forskellige ekspeditionstider
  • 24/7 express service tilbyde

Start din dataredning her

  • Step 1 - Registrer din opgave
  • Step 2 - Send eller indlever til gratis analyse
  • Step 3 -  Modtag tilbud skriftlig på dataredning

FAQ - Ofte stillede spørgsmål om dataredning, datagendannelse og data recovery

  • Tilbyder Digitalsupport gratis analyse før dataredning ?

    Ja Digitalsupport tilbyder gratis analyse og tilbud på dataredning. Når du har modtaget tilbuddet vælger du hvor hurtigt din dataredning skal gå. Priserne er faste, du kommer aldrig til at betale mere end hvad der er aftalt.

    • Hvordan sender jeg min harddisk eller enhed til Digitalsupport ?

      Vælger du at sende din disk eller enhed, bør du pakke din disk eller enhed forsvarligt ind. Ved harddiske anbefales godt med boble plast eller boblekuverter. Efterfølgende en passende kasse hvor du skal sikre disken ikke ”kastes” rundt, så fyld kassen godt op. Send pakken med kvittering og track and trace med GLS, Postnord eller anden foretrukken leverandør. Kan ikke anbefale DAO.

      • Kan jeg indlevere min harddisk eller enhed hos Digitalsupport ?

        Ja det kan du. Ring, sms eller skriv en e-mail for at aftale tidspunkt for dit besøg. Indlevering aften, lørdag og søndag kan også aftales.

        • Hvad hvis min harddisk har været åbnet før ?

          Du er velkommen til at få undersøgt din harddisk selv om den er undersøgt et andet sted. Hvis tidligere forsøg på dataredning har skadet disken, kan prislisten på digitalsupport.dk ikke bruges. Det tilbud der fremsendes efter analyse, vil typisk være væsentlig dyrere end priserne på hjemmesiden.

          • Får jeg en fast pris inden dataredning ?

            Ja du får altid en fast pris på din dataredning, so du accepterer inden en dataredning påbegyndes.

            • Hvad sker der hvis jeg afviser mit tilbud på dataredning ?

              Hvis du afviser det fremsendte tilbud på dataredning, så kan du afhente din disk eller enhed uden beregning. Skal disk eller enhed sendes retur koster det 75 kr. Ønskes disk eller enhed ikke retur, destrueres delene uden beregning.

              • Når jeg har modtaget et tilbud på dataredning, betyder det så at data kan reddes ?

                Tilbud på dataredning gives ud fra resultat af analyse holdt op imod erfaring fra diske med lignende fejl. Det kan forekomme at data ikke kan reddes ved eksempelvis medie skader. Nogle typer skader kræver udskiftning af hoveder for at verificere data kan reddes. Kan data ikke reddes, betales der ikke.

                • Kan jeg får en filliste til godkendelse inden jeg siger ja til tilbuddet på recovery ?

                  Generelt er det er ikke muligt at udtrække en filliste fra en defekt harddisk før man er helt i mål. Fil listen er det endelige resultat når data er klar.

                  • Hvad hvis mine data ikke kan reddes ?

                    Hvis data ikke kan reddes, så betaler du ikke. Disken eller enheden kan afhentes uden beregning eller sendes retur for 75 kr.

                    • Hvordan får jeg mine data retur efter dataredning ?

                      Det afhænger typisk af hvor stor en mængde data der er på din defekte disk. I det tilbud du modtager, tilbydes du også en ny ekstern harddisk eller en USB stik til returnering af data. Har du selv en disk til formålet, er du meget velkommen til at sende eller leverede den med. Det kræves blot at den disk du medleverer, er tom og ikke indeholder data. Er der data på disken bliver de slettet.

                      • Får jeg min defekte disk eller enhed retur efter dataredning ?

                        Typisk sendes den defekte harddisk eller enhed ikke retur. Den defekte enhed opbevares som en sikkerhedskopi sammen med en klon af data. Defekt enhed og klon fungerer som en sikkerhedskopi blot som en sikkerhed at der ikke opstår noget utilsigtet under retur transport af data. Hvis du har specielle behov for at en defekt disk eller enhed returneres efter dataredning, så kan dette aftales før accept af tilbud.